reklama-w-sieci

Jak reklamować małą firmę w sieci?

Posiadasz swoją firmę? Zastanawiasz się, jak dotrzeć z ofertą do większej liczby osób? Chciałbyś reklamować się w sieci? Dowiedz się, jak robić to dobrze.

Reklama w sieci – dlaczego?

Reklama to nic innego jak przedstawienie produktu bądź usługi, w taki sposób, aby nakłonić odbiorców do zakupu. Reklama łączy w sobie funkcje informacją z komunikatem perswazyjnym. Miejsc do reklamowania produktów jest mnóstwo – gazety, magazyny, telewizja, radio, billboardy, ulotki i wreszcie Internet.

Sieć daje ogromne możliwości. Reklamując firmę w sieci możesz robić to wieloma kanałami jednocześnie, zwiększając szanse na to, że Twoją firmę dostrzeże duża liczba osób. Ważne, aby Twój komunikat był wartościowy i dopracowany, a wszelkie działania podejmowanie w Internecie – przemyślane. Jeżeli taki nie jest, Twoja reklama będzie jedynie “straszyła” w Internecie, nie przynosząc Ci żadnych zysków.  

Jak reklamować się w Internecie?

Wszystko wydaje się być łatwe w teorii. Niestety ,rzeczywistość jest nieco inna. Aby reklama trafiła do dużej liczby osób, musi być starannie zaplanowana i przemyślana, a to wymaga czasu. Zanim przystąpisz do zasypywania sieci reklamami, dokładnie zastanów się nad swoją grupą docelową. Jest ona uzależniona od specyfiki Twojej firmy. Komunikat reklamowy i cała akcja marketingowa powinny być przystosowane do konkretnej grupy ludzi. Nie używaj młodzieżowego slangu, gdy Twoja firma oferuje usługi bądź produkty dla osób w średnim wieku. Dokładnie prześledź potrzeby swojego potencjalnego klienta, zastanów się w czym Twój produkt może być mu niezbędny i stwórz przekaz językiem korzyści. Dzięki ściśle określonej grupie docelowej, Twoje planowanie będzie łatwiejsze i bardziej przyjemne.

Reklama firmy w sieci – strona internetowa

Zdecydowanie najważniejszym elementem reklamy firmy w sieci jest własna strona internetowa. To Twoje miejsce w Internecie. Miejsce, które kontrolujesz, modyfikujesz i ulepszasz. Na stronie internetowej powinny się znaleźć niezbędne informacje o Twojej firmie, asortymencie, usługach i ich cenach. Nie możesz zapomnieć także o informacji z numerem telefonu do firmy bądź jej adresem. Strona internetowa powinna być:

  • przejrzysta, czytelna i intuicyjna,
  • przystosowana do wyświetlania również na urządzeniach mobilnych,
  • nastawiona na komunikat dla konkretnego grupy docelowej,
  • stworzona w zgodzie ze specyfiką branży.

Reklama w sieci i jej widoczność

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że nie jesteś sam w Internecie. “Konkurencja nie śpi” i podobnie jak Ty, stara się przyciągnąć do siebie klienta. Dlatego tak ważne jest, aby pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Na pozycję składa się bardzo wiele elementów. Jednak najbardziej istotne jest tak zwane pozyskiwanie linków oraz wartościowa treści, czyli content.  Jeżeli nie czujesz się biegły w temacie SEO, powierz swoją stronę internetową specjalistom. Oni doskonale będą wiedzieć co z nią zrobić. Jeżeli jednak wiesz o co chodzi, zacznij działać jak najszybciej!

Wartościowe treści

Jednym z podstawowych elementów, który wpływa nie tylko na pozycjonowanie, ale przede wszystkim na atrakcyjność strony jest wartościowa treść. Aby potencjalny klient chciał pozostać dłużej na Twojej stronie, musisz go czymś zaciekawić. Prześledź potrzeby odbiorcy, zastanów się na na jakie pytania chciałby przeczytać odpowiedź i subtelnie wpleć w treść tekstu swój produkt bądź usługę. Jeżeli sam zajmujesz się reklamą firmy w sieci, pamiętaj o odpowiednio sformatowanym tekście oraz naturalnie użytych słowach kluczowych, które zwiększą szansę na dotarcie do Twojej strony.

Teksty pisz prostym językiem. Unikaj zdań wielokrotnie złożonych i zbyt specjalistycznego języka. Ma być czytelnie, prosto i konkretnie. Pamiętaj, że jeżeli nie zaciekawisz swoją treścią odbiorcy już w pierwszych zdaniach, szybko przeniesie się on na stronę Twojej konkurencji. Staraj się tworzyć treści, które są unikatowe i ciekawe. Może jakaś infografika? Film? Zdjęcie?

Media społecznościowe

Reklama w sieci to nie tylko tradycyjna strona internetowa i blog. Korzystaj z mediów społecznościowych, które pozwolą Ci dotrzeć do kolejnej grupy potencjalnych klientów. W zależności od tego jaką branżą się zajmujesz, wybierz portal, który najbardziej Ci odpowiada. Inaczej powinno się reklamować firmę na LinkedIn, inaczej na Instagramie, a jeszcze inaczej na Twitterze. Jeżeli wybierzesz najbardziej odpowiedni dla siebie kanał, zaplanuj częstotliwość publikowania treści, a także tematykę i sposób prezentacji swojej firmy. Pisz krótkie, ciekawe posty, dziel się wiedzą, zdjęciami bądź rób relacje na żywo. Im bardziej kreatywnie podejdziesz do tematu, tym więcej możesz zyskać. Pamiętaj, że social media służą budowaniu świadomości marki, a także utrzymywaniu kontaktu z odbiorcami. Staraj się angażować w działania swoich obserwatorów, skracaj dystans i pozwól, aby poznali Twoje produkty i Twoją firmę z jak najlepszej strony. Reklama firmy w sieci wymaga od Ciebie przede wszystkim systematyczności i cierpliwości. Często efekty działań widoczne są dopiero po kilku miesiącach. Nie zniechęcaj się, bądź kreatywny i szukaj oryginalnych rozwiązań!